Милан Стаматовић: Тражимо комплетну грађевинску дозволу

Jan 01 1970
(0) Comments

Радна акција – Почела изградња гондоле на Златибору
У суботу, 11. фебруара почела је “Златиборска моба – народ гради гондолу” на прве три тачке будуће гондоле на Златибору, која ће спајати центар ове планине са Торником. Око 2.000 Златибораца, из разних крајева Србије, Гњилана и Витине са Космета, из Сребрнице и Братунца, скупило се на Златибору, и наизменично се мењали са крамповима и лопатама.
Посла су се латили и председник општине Милан Стаматовић са својим сарадницима, који је уједно и иницијатор ове акције.
– Већ десет година радимо на гондоли. Све што је било до нас урађено је по закону и на знам шта више треба да урадимо да добијемо дозволу да градимо. Нећемо одустати! Ово је народна земља и циљ нам је да сачувамо народну имовину – рекао је Стаматовић и додао да ово није туђа земља, али да држава кочи решавање имовинског односа земљишта којим гондола треба да прође.

Он је нагласио да овде у Чајетини на власти СНС и да народ није дошао на присилу да ради, као што је то својствено СНС-у да уцењују за радна места и прикупљају гласове.
– Ми тражимо комплетну грађевинску дозволу. У поседовном листу јасно пише да је власник тог земљишта држава, али када се ми појавимо са захтевом за грађевинску дозволу и да се утврди власништво, да се пренесе земља на општину Чајетина и да ми издамо грађевинску дозволу, они увек кажу да постоји тај спор који се води на Управном суду. Под таквим условима Републички геодетски завод неће да нам изда потврду, да би касније могли да поднесемо захев за грађевинску дозволу. Тако се вртимо већ пет година у зачараном кругу. Већ десет година тражимо информацију ко је власник тог земљишта и за кога су то сачували, да ли са своје страначке пријатеље или за неког непознатог страног инвеститора. Овде су занимљиви инвеститори из Саудијске арабије и других арапских земаља, а сам премијер говори да има своје пријатеље из тих земаља, према томе претпостављамо да се ради о неким арапским инвеститорима. Министарство је раније пренело земљиште на лице које је купило земљиште ПК Златибора без правног основа. Небитни су власници, на којима се то фиктивно води, него на кога се то стварно води – изјавио је Стаматовић.

Уз благослав свештеника СПЦ заоране су прве бразде са три пара волова и народ у шаке узао крампове и лопате, док је на суседном брду чекало десетак тешких грађевинских машина.
Уз звуке трубача на звуждук пиштаљке мењали су се копачи, а смењени ишли на окрепљење са златиборским сухомеснатим производима, куваним купусом, а и куваном ракијом.
Након почетка радова Стаматовић је рекао да је задовољан бројем окупљених и изразио наду да ће радови наставити без икаквих сметњи.
– Следи измештање инсталације, подизање стубова, а ако временске прилике дозволе, почиње бетонирање темеља. Ми тражимо да држава испоштује закон, да јасно каже ко је власник овог земљишта и зашто не можемо да добијемо сагласност на свим парцелама, да бисмо добили грађевинску дозволу на комплетној траси. Информације је да смо добили грађевинску дозволу само за пету фазу који је део пројетка, али није то Београд на води, па можете да урадити један сегмент, па да чекате даље. Овде је све везано. Ми ћемо наставити са мобом, ако не добијемо дозволу – рекао је Стаматовић.
О расположењу окупљених најбоље говоре пароле: “Београд на води, Златибор на ваздуху”, “Градимо Златибор за нова покољења”, “Туђе нећемо, своје не дамо”…
Рабаџија који је први узорао бразду Милојко Удовичић Шиш из села Стубло каже да се радо одазвао овој акцији.
– Овде сам да би се овај Златибор још унапредио, да се и ја провозам овој кабини, да више не јашем кобиле, да се мало возам, да буде савременије. Одавде крећемо воловима и крамповима, а после настављамо машинама да се то изгради, да ваља за села. Био сам на разним акцијама за ову државу да би се изграђивала и сада, у овим старим годинама, хоћу да помогнем и мој Златибор – каже Милојко.

Бојана Божанић, директорка “Голд гондола”, говорила је о техничким особинама гондоле.
– Ова гондола ће имати 55 кабина и то је први основни капацитет и имаће могућност проширења на 90 кабина. За сада капацитет превоза је 600 путника на сат, а проширењем на максимални капацитет је до 1.000 путника. Наша траса је дуга 9 км. У свакој од кабина може да стане по 10 путника, а свака кабина има држаче за скије, бордове и бицикле. Ове године планирамо да набавимо нешто од додатне опреме како би се путници осећали удобније. Путовање ће трајати од 20 до 25 минута. Она иде 6м у секунди и сигурна сам да ће сви који се буду возили уживати у утиску и у вожњи. Оно што желимо да постигнемо нашом инвстицијом је да се на Златибор са 300.000 посетилаца доведе милион посетилаца и око 10 милиона ноћења – рекла је Бојана и додала да се планира снимање документарног филма и израда монографије око градње гондоле…

– Од првог тренутка када је постављен камен темељац имамо све фотографије и снимке, као и све остале активности до сада, посете партнера и довожења опреме. Почетак градње ове гондола јесте специфичан зато што је народ Западне Србије стално на неки другачији начин радио неке ствари, а Златиборци су другачији људи који не желе да буду потцењивани на било који начин. Зато смо од свог новца започели овај пројекат, али наишли на проблем, не са било ким, него са државом. Надам се да ће се наћи разумевање и у државним органима и ово све решити на обострано задовољство свих нас – рекла је Бојана.

Извор: Ужичка недеља

Facebook